niedziela, 9 lutego 2014

Owsiak: chciałem zrezygnować, ale listy od wolontariuszy odwiodły mnie od tego - Rynek Zdrowia - rynekzdrowia.pl

- Chciałem zrezygnować z pracy dla WOŚP, ale odwiodły mnie od
tego listy od wolontariuszy i osób, które zawdzięczają życie i zdrowie
sprzętowi od fundacji - wyznał na swoim videoblogu szef Fundacji WOŚP
Jerzy Owsiak.


 W ostatnich miesiącach Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy była
obiektem wielu ataków m.in. ze strony prawicowych polityków, mediów i
blogerów. Szczególnie nasiliły się one przed styczniowym 22. Finałem
WOŚP.
W tym tygodniu w Złotoryi rozpoczął się proces z
prywatnego oskarżenia Owsiaka przeciwko blogerowi piszącemu pod
pseudonimem MatkaKurka, który zamieścił m.in. teksty zatytułowane
"Jerzy Owsiak - król żebraków i łgarzy, złoty melon sekty WOŚP", "Guru
Owsiak w 11 lat wyjął 46 Złotych Melonów" oraz "Jerzy Owsiak, król
żebraków i łgarzy pracuje na nowy tytuł - hiena cmentarna".
W reakcji na to, co dzieje się wokół WOŚP, Owsiak - jak wyznał na swoim blogu - był bliski odejścia z fundacji.

- To wszystko spowodowało, że był taki moment, kiedy usiedliśmy wszyscy
w fundacji, kiedy położyłem na stole dwie rzeczy, które Fundacja mi
daje jako wolontariuszowi, który tam pracuje - możliwość korzystania z
samochodu i telefon. (...) Może potrzeba, żebym się wyłączył na czas
chociażby trwania procesu, żeby nikt nie kombinował i wymyślał, że
gdzieś tam zbieram siły, żeby coś zamazać, żeby coś zrobić innego, żeby
przygotować się z jakąś inną wielką mocą w sprawie wariata ze Złotoryi?
- mówił Owsiak.
Jak podkreślił, "złożył rezygnację ze wszystkiego", to samo zrobiła jego żona.

Napisał także list do rzecznika praw obywatelskich Ireny Lipowicz z
rezygnacją z członkostwa w Radzie Społecznej przy RPO. Chciał również
zwrócić Odznakę Honorową za Zasługi dla Ochrony Praw Człowieka, którą
otrzymał w 2010 r.

Cały artykuł: Owsiak: chciałem zrezygnować, ale listy od wolontariuszy odwiodły mnie od tego - Rynek Zdrowia - rynekzdrowia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz