Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak zwrócił się do
przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z pytaniem, czy
zamierza wydać przepisy ograniczające emisję reklam niezdrowych
artykułów spożywczych towarzyszących audycjom dla dzieci.
Zdaniem RPD konieczne jest opracowanie koncepcji powszechnej ochrony
małoletnich widzów czy słuchaczy przed treściami dla nich
nieodpowiednimi, by nie propagować nawyków szkodzących zdrowiu -
informuje rp.pl
Rzecznik przypomina, że ustawa o radiofonii i
telewizji upoważnia Krajową Radę Radiofonii i Telewizji do wydania
rozporządzenia porządkującego emisję reklam niezdrowych artykułów
spożywczych lub napojów. Po zasięgnięciu opinii ministra zdrowia Rada
może określić rodzaje artykułów zawierających składniki, których
obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana
oraz sposób umieszczania w programach przekazów handlowych dotyczących
tych artykułów, tak by nie towarzyszyły audycjom dla dzieci.
Uregulowania te mają zachęcać nadawców do przeciwdziałania promowaniu
niezdrowych nawyków żywieniowych bez nakładania na nich nieuzasadnionych
obowiązków.
Cały materiał: RPD do KRRiT ws. ograniczenia emisji reklam niezdrowej żywności - Rynek Zdrowia - rynekzdrowia.pl
przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z pytaniem, czy
zamierza wydać przepisy ograniczające emisję reklam niezdrowych
artykułów spożywczych towarzyszących audycjom dla dzieci.
Zdaniem RPD konieczne jest opracowanie koncepcji powszechnej ochrony
małoletnich widzów czy słuchaczy przed treściami dla nich
nieodpowiednimi, by nie propagować nawyków szkodzących zdrowiu -
informuje rp.pl
Rzecznik przypomina, że ustawa o radiofonii i
telewizji upoważnia Krajową Radę Radiofonii i Telewizji do wydania
rozporządzenia porządkującego emisję reklam niezdrowych artykułów
spożywczych lub napojów. Po zasięgnięciu opinii ministra zdrowia Rada
może określić rodzaje artykułów zawierających składniki, których
obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana
oraz sposób umieszczania w programach przekazów handlowych dotyczących
tych artykułów, tak by nie towarzyszyły audycjom dla dzieci.
Uregulowania te mają zachęcać nadawców do przeciwdziałania promowaniu
niezdrowych nawyków żywieniowych bez nakładania na nich nieuzasadnionych
obowiązków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz