czwartek, 9 stycznia 2014

Porozmawiajmy o śmierci

Moja znajoma z kursu trenerskiego przesłała zaproszenie na ciekawe spotkanie:
"Zapraszam wszystkie zainteresowane osoby do spotkania pod szyldem Kawiarni Śmierci (Death Café) w piątek, 7 lutego o godz. 18.30 w kawiarni „Pochwała Niekonsekwencji”, ul. Grójecka 118, Ochota, Warszawa.
Celem spotkania w Death Café jest zwiększenie świadomości śmierci, aby każdy mógł bardziej korzystać ze swojego (skończonego) życia. Spotkanie odbywać się będzie w nieformalnej atmosferze, przy herbacie i ciastkach (do zamówienia w barze), a koncentrować się będzie na spotkaniu z tym wydarzeniem, które dotyczy każdego w takim samym stopniu, lecz rzadko bez skrępowania pojawia się w naszych rozmowach. Pierwsze spotkanie jest zaproszeniem do otwartej rozmowy na temat nam bliski, acz daleki.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, proszę o potwierdzenie swojego udziału na Doodle
Tyl­ko w mil­cze­niu słowo, tyl­ko w ciem­ności światło, tyl­ko w umiera­niu życie: na pus­tym niebie jas­ny jest lot so­koła” Ursula K. Le Guin
Do zorganizowania tego spotkania zainspirował mnie artykuł w Wysokich Obcasach, nr 48 (755) z 30.11.2013, gdzie dowiedziałam się o inicjatywie Death Café, zapoczątkowanej w Londynie przez Johna Underwood’a na podstawie filozofii szwajcarskiego socjologa Bernarda Crettaza.
Czytając, myślałam, że ten artykuł jest zaproszeniem dla mnie, abym stworzyła przestrzeń do rozmów na temat śmierci u nas. Towarzysząc mojej Mamie w chorobie i odchodzeniu, doświadczyłam, jak niewiele osób, wśród moich bliskich, lecz także wśród lekarzy umiało mówić o tym, co było nieuniknione w sposób jasny i otwarty.
Pierwsze spotkanie Death Café w Warszawie chciałabym aby było spotkaniem ze śmiercią jako częścią życia."
W tej chwili na świecie działa 459 Death Cafe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz