wtorek, 5 listopada 2013

O błędach opiekunów, którzy działają w dobrych intencjach

Materiał ze strony: https://www.facebook.com/dompobytudziennego?hc_location=stream

"Bardzo pouczająca opowieść o złych zachowaniach opiekunów, którzy w jak najlepszych intencjach robią błędy, na szczęście wielokrotnie łatwe do korekty, o możliwościach jakie niesie otwarcie się na nowe spojrzenie na sytuację. O tym jak zamiast tłumaczyć Mamie, która uwielbia robić zakupy, że to nie ma sensu można zorganizować mini sklep w domu i zredukować w ten prosty sposób frustrację wywołaną niezrozumiałym tłumaczeniem w podtrzymanie aktywności sprawiającej przyjemność i o pozytywnych skutkach dla jakości wspólnego spędzania czasu.
Dla mnie wniosek z tej opowieści, potwierdzany godzinami wspólnie spędzonymi z osobami z problemami demencyjnymi: podążajmy za ich potrzebami i przyjemnościami, konstruujmy pod nie przestrzeń, nie upierajmy się przy podtrzymywaniu funkcji w drodze nakazów, zakazów, racjonalnych tłumaczeń. Pierwszy krok do sukcesu: akceptacja choroby bliskiej osoby niosąca za sobą weryfikację oczekiwań i otwierająca szersze horyzonty myślowe nt proponowanych działań. Potem naprawdę staje się łatwiej:)"

Materiał, o którym mowa na: http://www.alzheimersreadingroom.com/2010/06/shop-for-mom.html - język angielski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz